اجتماعیجات

موضوعات گوناگون اجتماعی با طعم ها و مزه های متفاوت

اجتماعیجات

موضوعات گوناگون اجتماعی با طعم ها و مزه های متفاوت

آقای رسانه ملی، به شما چه ربطی دارد؟

جمعه, ۹ دی ۱۴۰۱، ۰۷:۰۶ ب.ظ
پدر خانواده با هندوانه ای جلوی یخچال ایستاده و دارد تلاش می کند تا جایی برای آن باز کند. پسر و مادر در کنار یخچال ایستاده اند و سرشان را تکان می دهند به او می گویند هر کاری بکنی نمی توانی جایی پیدا کنی و مادر با لحنی طلبکارانه می گوید: مگه قرار نشد یک یخچال بزرگتر بخری؟ پدر خودش را جمع و جور می کند و با کمی شرمندگی می گویند: خانم شما که می دونی وضعیت... و اینجا کلامش را می خورد و با گوشه چشم به پسرش که از او خجالت کشیده اشاره می کند که آبروی من را جلوی بچه ها نبر. مادر با همان لحن طلبکارانه می گوید: آخه این شد دلیل؟ برو از فلان جا قسطی خرید کن!
آنچه به تصویر کشیده شد نمونه ای از چندین آگهی بازرگانی و شاهکارهای جدید رسانه ملی است که به روشنی نظام خانواده و به طور مشخص تر، پدر خانواده را هدف قرار گرفته است. چندی پیش نیز سریالی از شبکه سه تلویزیون پخش شد که یکی از محورهای موضوعی آن، کوبیدن و تخریب جایگاه پدر در خانواده بود. به راستی آیا فهمیدن آثار مخرب این نوع آگهی ها بر بنیان خانواده آن قدر پیچیده و صعب است که آقای رسانه ملی آن را نمی فهمد؟ رسانه ملی تا کی می خواهد آهسته آهسته با همین دست محتواها، به نقش های خانواده حمله کند؟ تا کی می خواهد احساس نارضایتی از زندگی را به جامعه پمپاژ کند؟ تا کی می خواهد به مردم بفهماند که شما بدبخت هستید؟
آقای رسانه ملی! مگر در ایام شهادت حضرت زهرا این روایات را برای مردم نخواندی که صدیقه طاهره سلام الله علیها فرمود: اى على! من از خدای خود شرم دارم که چیزى از تو درخواست کنم که توان برآوردن آن را نداشته باشى .آیا اسلام فقط در همان برنامه های مذهبی و منبری و سخنرانی است که دعوت می کنید؟ چرا در شرایط سخت اقتصادی امروز که قیمت ها سر به فلک کشیده اند، رسانه ملی دست از دخالت در زندگی مردم بر نمی دارد؟ به شما چه ربطی دارد که فلان جای خانه کسی فرش دارد یا نه؟ به شما چه ربطی دارد یخچال خانه کسی کوچک است یا بزرگ؟ به شما چه ربطی دارد که گوشی تلفن همراه مردم کهنه و شکسته شده است؟ آقای رسانه ملی، بس نیست دخالت در زندگی مردم؟ مهم ترین دستگاه فرهنگی کشور به جای آن که مردم را توصیه به قناعت کند، به جای آن که به خانواده ها یاد بدهد که همه در شرایط سختی هستیم، به جای آن که به مردم احادیث کراهت داشتن مدیون بودن و وام گرفتن را یاد بدهند، دارد چه کار می کند؟ مگر این روایت از پیامبر خدا نیست که فرمود از وام و بدهی بپرهیزد که اندوه شب و خواری روز است. نسبت این روایات با برنامه های شما چیست؟ نکند شما صدا و سیمای جمهوری اسلامی سکولار، جمهوری اسلامی سرمایه داران و جمهوری اسلامی مستکبران هستید؟

 

  • سعید مسعودی پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی