اجتماعیجات

موضوعات گوناگون اجتماعی با طعم ها و مزه های متفاوت

اجتماعیجات

موضوعات گوناگون اجتماعی با طعم ها و مزه های متفاوت

نسلی با بغض علی در راه است

چهارشنبه, ۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۵۶ ق.ظ

برخی از کارها فقط غلط هستند و زود تمام می شوند. برخی از غلط ها فقط غلط نیستند، بلکه تبعات هولناکی دارند و دامن جامعه را می گیرند. بدا به حال آنهایی که این غلط ها را فقط غلط ببینند و از پیامدهای وحشتناک آن غافل شوند. خیلی از اتفاقات ناگوار غیرقابل تغییر امروز، حاصل غفلت های دیروز ما در مورد همین غلط هاست که آنها را درست ندیده ایم و افق دیدمان در مورد آنها بسیار کوتاه بوده است. دارم درباره کاشت ناخن صحبت می کنم. بله! کاشت ناخن؛ چیزی که اولویت صد هزارم سیاست گذار فرهنگی نیست، اما به راحتی می تواند فرهنگ دینی جامعه را نابود کند.

به صورت چشم گیر و تصاعدی کاشت ناخن در بین دختران جوان در حال افزایش است. حتی در سر کلاس دیده ام که دانشجویان محجبه و مذهبی، به این سمت و سو گرایش پیدا کرده اند. این دختران، مادران فردای فرزندان این سرزمین هستند و باز در غفلت و خواب مسئولین فرهنگی شاهد رخداد فاجعه ای در نسل های آتی هستیم.

پیامبر اکرم فرمود: یَا عَلِیُ‏ لَا یُحِبُّکَ‏ إِلَّا مُؤْمِنٌ‏ تَقِیٌ‏ وَ لَا یُبْغِضُکَ إِلَّا وَلَدُ زَنْیَةٍ أَوْ حَیْضَةٍ (بحار الأنوار، ج‏39، ص287). اى على کسى تو را دوست نمى‏دارد، مگر مؤمن با تقوا و پرهیزکار و کسى با تو دشمن نمى‏گردد مگر فرزند حیض یا فرزند زنا! فرزند حیض، زنا زاده نیست، اما طبق روایت مشکلات تربیتی و فرهنگی جدی با خود خواهد داشت. فرزند حیض یعنی تولد از مادری که غسل واجب را انجام نداده است. کاشت ناخن، طبق فرمایش همه فقها مانع رسیدن آب بوده و غسل در این حالت باطل است. به همین راحتی و سادگی، دختران امروز مادران فرزندانی می شوند که مصداق روایت فوق بوده و بعد قرار است نظام تعلیم و تربیت به آنها نماز خواندن و دینداری یاد دهد!

شما را به خدا این مسائل را کوچک نبینید و فکری به حال فردا کنید. چرا تا بحران را به چشم نبینید و چرا تا زمانی که کارد به استخوان نرسد بیدار نمی شوید؟ چند راهکار روشن هم دارم: اول از همه جلوی آموزش ناخن کاشتن و یا واردات و خرید و فروش لوزام و تجهیزات آن را بگیرید. سفت و سخت ممنوع کنید و جلوی گسترش آن را بگیرید. همان طور که کسی که آموزش ساخت بمب دستی می دهد، مجرم است و جلوی او گرفته می شود، کسی که چنین آموزشی می دهد باید با او برخورد شود. اگر بخواهم دقیق تر بگویم موضوع دوم مهم تر و حساس تر است. دوم این که کاشت ناخن در آرایشگاه ها را ممنوع اعلام کنید. نظارت و بازرسی های کافی در این زمینه باید انجام شود. سوم این که دستگاه فرهنگی و تبلیغاتی کشور باید در این زمینه فعال شود. تبعات خطرناک آن در ابعاد مختلف برای مردم بازگو شود.

جمله آخر این که با خواب سنگین مسئولین، معضل فرهنگی فردا، حجاب و روسری نیست، اهانت به مقدسات تشیع است.

 

  • سعید مسعودی پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی