اجتماعیجات

موضوعات گوناگون اجتماعی با طعم ها و مزه های متفاوت

اجتماعیجات

موضوعات گوناگون اجتماعی با طعم ها و مزه های متفاوت

شمر زمانه ات را بشناس!

چهارشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۲۸ ب.ظ

هیچ چیز برای دین خطرناک تر از پوشاندن لباس دین بر تن سکولاریزم نیست. سکولاریزم دینی، بریدن سر دین با خود دین است؛ دینی که قرار بود در مقابل ظلم قیام کند و نگذارد که مردم تا تحقق اقامه قسط و عدل و استقرار هدایت الهی ساکت بماند. از این جهت نفی سکولاریزم در نهادهای دینی نظیر حوزه، منبر و هیئت بسیار مهم و جدی است.

هیئت سکولار، عاشورا را یک اتفاق لحظه ای معرفی می کند که از عزاداران می خواهد برای سر بریده و دست قطع شده بهترین های خلق خدا گریه کنند. هیئت سکولار تنها به دنبال اشک و ناله است. به دنبال افسوس و حسرت است. هیئت سکولار طرحی برای امروز و فردا ندارد و تمام شخصیت های عاشورا را تمام شده در 1400 سال پیش می داند. هیئت سکولار دهه محرم را فقط سالگردی برای ماجرای سال 61 قمری می داند. هیئت سکولار، سطح و عمق بیشتری از عاشورا را نمی فهمد . شهادت امام حسین، یعنی سر بریدن دین، یعنی فاصله گرفتن از بهشت زمینی، یعنی دور شدن از عدل، نفی ظلم، آرامش، رشد، برادری و انسانیت. قتلگاه یعنی تکه تکه کردن قرآن ناطق، یعنی خاموش کردن هدایت الهی، یعنی ورود بشر به ظلمت و تاریکی، یعنی تحقق وعده فقر و فحشای شیطان.

"شمر زمانه ات را بشناس". این جمله معروف از شهید مطهری است. عاشورا را نباید یک اتفاق در یک نقطه از تاریخ دید. هیئت اگر بخواهد سکولار نباشد، هر روز را باید عاشورا معرفی کند و مردم را برای مقابله با یزیدیان و شمریان بیدار کند. اسرائیل و امریکا به عنوان دشمنان خارجی، تنها یکی از مصادیق هستند. مصادیق مهم تر که مورد غفلت واقع شده اند و هیئت انقلابی باید آنها را محور هدف قرار دهد، اشرافیت مذهبی، دزدان و غارتگران بیت المال هستند. آنان شمر زمان هستند که سر حسین بن علی را هم اکنون و در همین عصر و زمان بریده اند و برای او دسته عزا نیز به راه انداخته اند! چقدر شمر امروز پیچیده شده است. کسانی که زندگی فوق اشرافی دارند و از سوی دیگر تظاهر به انقلابی گری و دینداری می کنند! به راستی که آنان هم قدم با شمریان و یزیدیان نخستین، بر پیکر دین تاختند و خیمه آل الله را سوزاندند.
مرگ بر شیطان، مرگ بر شمر، مرگ بر ابن زیاد، مرگ بر ابن سعد، مرگ بر اشرافیت مذهبی، مرگ بر دزدان بیت المال، مرگ بر مدیر دولتی لکسوس سوار، مرگ بر مدیردولتی کاخ نشین، ...

#حسن_رعیت

#هادی_رضوی

#محمودرضا_خاوری

#بهروز_ریخته‌گران

#مرجان_شیخ‌الاسلامی

 

  • سعید مسعودی پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی